Amikor az állkapocs megbetegít, és senki sem veszi észre: temporomandibularis ízületi diszfunkció (TMD) és annak terápiája

"Csikorgatja a fogát, és húzza át." - ami jó tanácsnak hangzik sok élethelyzetben, néha nem várt problémákhoz vezethet. Anélkül, hogy tudnák, sokan szenvednek az úgynevezett craniomandibularis diszfunkció (CMD) következményeitől – az állkapocsízület hibáitól. Ebben az az áruló, hogy ezek nem mindig jelentkeznek állfájdalom formájában. A tünetek általában alattomosan alakulnak ki, és gyakran nem találhatók meg az állkapocsban. Ezért ezek gyakran feltáratlanok maradnak, de jelentős hatással vannak mindennapi közérzetünkre. Ezen okok miatt érdemes egy pillantást vetni a TMJ diszfunkció hátterére és leggyakoribb jeleire.

Végre fájdalommentesen: Segít a fizioterápia a hátfájáson?

A hátfájást ma már Németországban az első számú széles körben elterjedt betegségnek tekintik. Ki ne tudná ezt: szúró fájdalom vagy merevség érzés a hátban? Sok ember számára a hátproblémák észrevehető korlátokat jelentenek a mindennapi életben, a munkában és a szabadidőben – és így jelentős hatással vannak életminőségünkre. „Természetesen az életminőség nem minden. De életminőség nélkül minden semmi.” A fájdalom jön és megy. Gyakran figyelmen kívül hagyjuk őket, ameddig csak tudjuk. Aztán sok mindent kipróbálunk, és elolvasunk egy-két tippet: Sajnos a legtöbb csak keveset vagy egyáltalán nem segít. Valamikor mindig találkozol ezzel az egyetlen baráttal, aki fizikoterápiát ajánl nekünk – ez nagy segítség volt számára. De tényleg így van? A fizioterápia segíthet abban, hogy végre fájdalommentesek legyünk?